Senior Business Analyst, Temenos/Portfolio Management

Senior Business Analyst, Temenos/Portfolio Management
Voir toutes les offres

Senior Business Analyst, Temenos/Portfolio Management

Asia - Singapore
Digital et Systèmes d'Information
CDI
6/3/2024
POSTULER

Vos responsabilités

Job Description:

  • Contribute to IT projects for Antaes clients
  • Perform business analysis and/or acting as point of contact with external vendors/integrators and various business representatives
  • Ensuring the quality of deliverables from the integrators, involving thorough review, feedback, and alignment with business stakeholders on respective areas
  • Responsible for enhancing the product backlog with detailed specifications
  • Clarify and communicate the specifications to all the relevant stakeholders involved
  • Responsible for gathering and analyzing user requirement and impact analysis during Project preparation phase
  • Producing /reviewing General/Detailed Functional Specification and communicating to project teams
  • Learns the system functions / data and is able to define the evolutions of the functional architecture
  • Responsible for proper documentation of functional and non-functional specifications
  • Review test cases of SIT tester
  • Prepare and support UAT
  • Ensure that risks and issues are escalated to line manager
  • Contribute to the promotion of Antaes services on top of assistance provided to client.

Job Description:

  • Contribute to IT projects for Antaes clients
  • Perform business analysis and/or acting as point of contact with external vendors/integrators and various business representatives
  • Ensuring the quality of deliverables from the integrators, involving thorough review, feedback, and alignment with business stakeholders on respective areas
  • Responsible for enhancing the product backlog with detailed specifications
  • Clarify and communicate the specifications to all the relevant stakeholders involved
  • Responsible for gathering and analyzing user requirement and impact analysis during Project preparation phase
  • Producing /reviewing General/Detailed Functional Specification and communicating to project teams
  • Learns the system functions / data and is able to define the evolutions of the functional architecture
  • Responsible for proper documentation of functional and non-functional specifications
  • Review test cases of SIT tester
  • Prepare and support UAT
  • Ensure that risks and issues are escalated to line manager
  • Contribute to the promotion of Antaes services on top of assistance provided to client.

Votre profil

This is some text inside of a div block.

Job Requirements:

  • Education: Bachelor’s Degree
  • 5+ years of overall experience performing business analysis professional software engineering
  • Any experience in IT transformation projects involving portfolio management system and/or Core banking applications
  • Good knowledge of Portfolio Management, Advisory, Risk modelling and Optimization functions is added advantage
  • Good knowledge of Order Life Cycle and related functions
  • JIRA and Confluence knowledge is required
  • Detail oriented and good documentation skill is required
  • Ability to work in a multicultural environment (Asia + Europe)
  • Good presentation skills
  • Knowledge about REST API design standards, patterns and best-practices
  • REST API development experience is a plus
  • Experienced in Waterfall and Scrum methodology
  • Ability to work in fast-paced environments
  • High level of professionalism, patience and maturity
  • Team player
  • Temenos Triple’A knowledge is a plus
  • Banking knowledge related to Wealth Management / Private banking is a plus
  • Design Thinking knowledge is a plus
  • Cybersecurity knowledge is a plus

À propos d'Antaes

Créée en 2007, Antaes est une société suisse de conseil en management et technologie classée dans le top 15 des sociétés de conseil en Suisse. Nous comptons plus de 300 ingénieurs expérimentés qui partagent notre passion.

 

Présents en Suisse, à Singapour, à Hong-Kong et en France, nous accompagnons nos clients suisses, et internationaux en intervenant dans les domaines suivants :

  • Conseil en organisation et transformation
  • Ingénierie Industrielle
  • Management des systèmes d'Information

 

En rejoignant nos équipes vous découvrirez :

  • Une équipe dynamique dans un esprit start-up
  • Un accompagnement humain et un suivi de l’évolution de votre carrière
  • Des challenges pour contribuer au développement de votre réseau
  • Des événements : team building, meet-up, workshop, Winter Event …
  • Une entreprise certifiée @HappyAtWork et ayant une politique RSE engagée (médaille d’or Ecovadis2023)

POSTULER
Nos autres offres

Business Analyst F/H

Suisse - Genève
CDI
Digital et Systèmes d'Information

Le contexte :

 

Dans le cadre d'un renforcement de l'équipe pour un projet bancaire stratégique, vous serez intégré(e) au sein d'une équipe projet. Votre mission principale sera de réaliser l'analyse fonctionnelle des processus existants, de définir les spécifications fonctionnelles et d'accompagner la mise en œuvre du projet.

 

Vos responsabilités :

 

  • Réaliser des analyses de l'existant sur les processus et les fonctionnalités des systèmes.
  • Définir et valider les spécifications fonctionnelles en collaboration avec les équipes projet.
  • Contribuer à la conception des schémas d'architecture technique et fonctionnelle.
  • Organiser et réaliser les tests usine et UAT, tout en assurant le support nécessaire.
  • Coordonner les acteurs du projet et assurer le suivi des développements, des corrections et du plan d’action.
  • Animer des workshops pour recueillir les besoins, valider les spécifications et préparer les comités de projet.
  • Participer aux Comités de Pilotage en rédigeant des comptes rendus et en préparant les supports.
  • Suivre la gestion budgétaire, y compris le suivi des factures.
  • Rédiger des procédures opérationnelles et assurer le contrôle des fichiers de tests et de migration.
Voir l'offre

Senior Business Analyst (Core Banking Operations)

Asia - Singapore
CDI
Digital et Systèmes d'Information

The Senior Business Analyst will perform the business analysis activities related to Core Banking platforms, Corporate actions processing, payments, and reconciliation systems of International Wealth Management activity in Europe and in Asia.

 

Job Description:

  • The Business Analyst works on banking projects including Core Banking Platforms, Corporate Actions, Settlements and Payments, and Reconciliation systems. Transversal topics involving other domains, with an impact on the Core Banking platform.
  • Proactively communicate and collaborate with external and internal third parties to analyze information needs and functional requirements and deliver the following artifacts as needed: Functional requirements, Business Requirements Documents, Use Cases, Screen and Interface designs, Business process designs
  • Define requirements using interviews, document analysis, requirements workshops, surveys, site visits, business process descriptions, use cases, scenarios, business analysis, tasks, and workflow analysis.
  • Drive and challenge business units on their assumptions of how they will successfully execute their plans
  • Strong analytical and product management skills required, including a thorough understanding of interpreting customer business needs and translating them into application and operational requirements.
  • Excellent verbal and written communication skills and the ability to interact professionally with a diverse group, of managers, subject matter experts, and technical teams.
  • Serves as the conduit between the customer community and the technology teams through which requirements flow.
  • Develop requirements specifications according to standard templates & methodology
  • Collaborate with the team’s experts to establish the technical vision and analyze tradeoffs between usability and performance needs.
  • Be the liaison between the business units, technology teams, and support teams
Voir l'offre

Ingénieur Informatique Industrielle F/H

Suisse - Genève
CDI
Ingénierie Industrielle et Life-Science

Nous recrutons en CDI un Ingénieur Informatique Industrielle (F/H) afin de rejoindre notre pôle d'expertise, dans le cadre d'un projet de grande envergure et longue durée, d'extension des activités de notre partenaire dans le canton de Neuchâtel.

 

En tant que Ingénieur Informatique Industrielle vos missions seront :

 

  • Concevoir, développer et maintenir des applications logicielles spécifiques aux machines industrielles en utilisant les langages de programmation tels que Python et C ++.
  • Collaborer avec les équipes d'ingénierie pour intégrer les logiciels aux machines spéciales, en assurant la compatibilité et la performance.
  • Conception d'automates pour les systèmes de contrôle des machines.
  • Collaborer à la mise en place et à l'amélioration des systèmes de gestion de l'exécution de la production (MES) pour optimiser la collecte de données et la traçabilité des processus.

 

Voir l'offre

Développeur d’applications 3D temps réel F/H

Suisse - Genève
CDI
Ingénierie Industrielle et Life-Science

Nous recherchons un Développeur d’applications 3D temps réel (H/F), dont la mission principale sera de développer des outils et bibliothèques utilisés pour la production d’applications 3D en temps réel, dédiées au desktop. Vous travaillerez en étroite collaboration avec plusieurs équipes, dans un environnement stimulant, pour développer des solutions adaptées aux besoins de notre client.

 

Vos responsabilités

 

  • Concevoir et développer des outils et bibliothèques pour la production d’applications 3D temps réel.
  • Assurer l'intégration des assets 3D dans les applications pour garantir une performance optimale.
  • Optimiser le code existant et contribuer à la définition de l'architecture logicielle.
  • Animer les cérémonies SCRUM et gérer efficacement le backlog des projets.
Voir l'offre

Ingénieur Automaticien Junior F/H

Suisse - Neuchâtel
CDI
Ingénierie Industrielle et Life-Science

Nous recrutons en CDI un Ingénieur Automaticien F/H afin de rejoindre notre pôle d'expertise, dans le cadre d'un projet de grande envergure et de longue durée d'extension des activités industrielles de notre partenaire.

 

En tant que Ingénieur Automaticien F/H, vos missions seront :

 

  • Programmation de machines de précision.
  • Programmation de machines d'assemblage.
  • Participation aux différentes phases du projet, de l'étude à la documentation en passant par le développement, la mise en service et les tests.
  • Planification et suivi du déroulement du projet en collaboration avec les différentes parties prenantes et les chefs de projets.
  • Fourniture de support technique et participation aux déplacements chez les clients.
Voir l'offre
FORMULAIRE DE CANDIDATURE
* champs obligatoires
En soumettant ce formulaire, vous reconnaissez avoir pris connaissance de la politique de confidentialité de notre site web qui inclut vos droits concernant vos données personnelles.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Senior Business Analyst, Temenos/Portfolio Management

Asia - Singapore
Digital et Systèmes d'Information
CDI

Vos responsabilités

This is some text inside of a div block.

Job Description:

  • Contribute to IT projects for Antaes clients
  • Perform business analysis and/or acting as point of contact with external vendors/integrators and various business representatives
  • Ensuring the quality of deliverables from the integrators, involving thorough review, feedback, and alignment with business stakeholders on respective areas
  • Responsible for enhancing the product backlog with detailed specifications
  • Clarify and communicate the specifications to all the relevant stakeholders involved
  • Responsible for gathering and analyzing user requirement and impact analysis during Project preparation phase
  • Producing /reviewing General/Detailed Functional Specification and communicating to project teams
  • Learns the system functions / data and is able to define the evolutions of the functional architecture
  • Responsible for proper documentation of functional and non-functional specifications
  • Review test cases of SIT tester
  • Prepare and support UAT
  • Ensure that risks and issues are escalated to line manager
  • Contribute to the promotion of Antaes services on top of assistance provided to client.

Votre profil

This is some text inside of a div block.

Job Requirements:

  • Education: Bachelor’s Degree
  • 5+ years of overall experience performing business analysis professional software engineering
  • Any experience in IT transformation projects involving portfolio management system and/or Core banking applications
  • Good knowledge of Portfolio Management, Advisory, Risk modelling and Optimization functions is added advantage
  • Good knowledge of Order Life Cycle and related functions
  • JIRA and Confluence knowledge is required
  • Detail oriented and good documentation skill is required
  • Ability to work in a multicultural environment (Asia + Europe)
  • Good presentation skills
  • Knowledge about REST API design standards, patterns and best-practices
  • REST API development experience is a plus
  • Experienced in Waterfall and Scrum methodology
  • Ability to work in fast-paced environments
  • High level of professionalism, patience and maturity
  • Team player
  • Temenos Triple’A knowledge is a plus
  • Banking knowledge related to Wealth Management / Private banking is a plus
  • Design Thinking knowledge is a plus
  • Cybersecurity knowledge is a plus
Our positions are open to people who have been recognized as disabled workers. T&S Group promotes diversity and equality in the workplace. All qualified M/F candidates are considered for employment on an equal basis.

À propos d'Antaes

Créée en 2007, Antaes est une société suisse de conseil en management et technologie classée dans le top 15 des sociétés de conseil en Suisse. Nous comptons plus de 300 ingénieurs expérimentés qui partagent notre passion.

 

Présents en Suisse, à Singapour, à Hong-Kong et en France, nous accompagnons nos clients suisses, et internationaux en intervenant dans les domaines suivants :

  • Conseil en organisation et transformation
  • Ingénierie Industrielle
  • Management des systèmes d'Information

 

En rejoignant nos équipes vous découvrirez :

  • Une équipe dynamique dans un esprit start-up
  • Un accompagnement humain et un suivi de l’évolution de votre carrière
  • Des challenges pour contribuer au développement de votre réseau
  • Des événements : team building, meet-up, workshop, Winter Event …
  • Une entreprise certifiée @HappyAtWork et ayant une politique RSE engagée (médaille d’or Ecovadis2023)