Kubernetes Administrator (Certified Kubernetes Administrator, Docker, Containerisation)

Kubernetes Administrator (Certified Kubernetes Administrator, Docker, Containerisation)
Voir toutes les offres

Kubernetes Administrator (Certified Kubernetes Administrator, Docker, Containerisation)

Asia - Singapore
Digital et Systèmes d'Information
CDI
7/24/2024
POSTULER

Vos responsabilités

The Engineer will be working closely with various teams in Engineering, Security, Operations and Development to maintain, deploy, and operate containerized solutions.

He/She will manage the administration of Kubernetes Clusters to ensure uptime and performance.

Job Responsibilities:

  • Administration of Kubernetes platform
  • Troubleshooting incidents/problems related to Kubernetes cluster & applications
  • Monitor cluster health using standard monitoring tools, such as Dynatrace
  • Working with vendors to manage obsolescence & remediate vulnerabilities
  • Identify and propose automation wherever possible to improve system availability, productivity, and performance
  • Escalate timely to management on possible risks, escalation matters, and management issues
  • Review and create application Support knowledge articles.
  • Ensure all production deliverables align with production standards and best practices.
  • Thriving for continuous improvement of the production environment
  • Redesigning legacy applications for container implementation
  • Assist with Disaster Recovery, Business Continuity Plan exercise, and patching cycles

The Engineer will be working closely with various teams in Engineering, Security, Operations and Development to maintain, deploy, and operate containerized solutions.

He/She will manage the administration of Kubernetes Clusters to ensure uptime and performance.

Job Responsibilities:

  • Administration of Kubernetes platform
  • Troubleshooting incidents/problems related to Kubernetes cluster & applications
  • Monitor cluster health using standard monitoring tools, such as Dynatrace
  • Working with vendors to manage obsolescence & remediate vulnerabilities
  • Identify and propose automation wherever possible to improve system availability, productivity, and performance
  • Escalate timely to management on possible risks, escalation matters, and management issues
  • Review and create application Support knowledge articles.
  • Ensure all production deliverables align with production standards and best practices.
  • Thriving for continuous improvement of the production environment
  • Redesigning legacy applications for container implementation
  • Assist with Disaster Recovery, Business Continuity Plan exercise, and patching cycles

Votre profil

This is some text inside of a div block.

Job Requirements:

  • Bachelor’s degree or equivalent experience required.
  • At least 5 years of overall IT Production experience
  • More than 2 years of hands-on experience in Kubernetes Administration
  • Certified Kubernetes Administrator
  • Hands-on experience in Container image life cycle management (test, patch, deploy)
  • Experience in Container storage management, Automation using helm charts
  • Good Knowledge on Network topologies & container networking & Monitoring using Prometheus / Dynatrace
  • Basic understanding of BRMS (backup, recovery, and media services)
  • Experience with automation/configuration management using Terraform or Ansible
  • Good background in Linux / Unix Administration
  • A working understanding of Python, Perl, or Shell
  • Experience with Redhat OpenShift platform
  • Experience in developing cloud-native applications and/or Certified Kubernetes Developer certification
  • Experience with Elasticsearch, Redis Administration
  • Good understanding of CI/CD pipelines
  • Excellent communication skills
  • Excellent Stakeholder management

Keen to explore more? Please reach out to christopher.wong@antaesasia.com with your updated CV for a detailed discussion

À propos d'Antaes

Créée en 2007, Antaes est une société suisse de conseil en management et technologie classée dans le top 15 des sociétés de conseil en Suisse. Nous comptons plus de 300 ingénieurs expérimentés qui partagent notre passion.

 

Présents en Suisse, à Singapour, à Hong-Kong et en France, nous accompagnons nos clients suisses, et internationaux en intervenant dans les domaines suivants :

  • Conseil en organisation et transformation
  • Ingénierie Industrielle
  • Management des systèmes d'Information

 

En rejoignant nos équipes vous découvrirez :

  • Une équipe dynamique dans un esprit start-up
  • Un accompagnement humain et un suivi de l’évolution de votre carrière
  • Des challenges pour contribuer au développement de votre réseau
  • Des événements : team building, meet-up, workshop, Winter Event …
  • Une entreprise certifiée @HappyAtWork et ayant une politique RSE engagée (médaille d’or Ecovadis2023)

POSTULER
Nos autres offres

Business Analyst F/H

Suisse - Genève
CDI
Digital et Systèmes d'Information

Le contexte :

 

Dans le cadre d'un renforcement de l'équipe pour un projet bancaire stratégique, vous serez intégré(e) au sein d'une équipe projet. Votre mission principale sera de réaliser l'analyse fonctionnelle des processus existants, de définir les spécifications fonctionnelles et d'accompagner la mise en œuvre du projet.

 

Vos responsabilités :

 

  • Réaliser des analyses de l'existant sur les processus et les fonctionnalités des systèmes.
  • Définir et valider les spécifications fonctionnelles en collaboration avec les équipes projet.
  • Contribuer à la conception des schémas d'architecture technique et fonctionnelle.
  • Organiser et réaliser les tests usine et UAT, tout en assurant le support nécessaire.
  • Coordonner les acteurs du projet et assurer le suivi des développements, des corrections et du plan d’action.
  • Animer des workshops pour recueillir les besoins, valider les spécifications et préparer les comités de projet.
  • Participer aux Comités de Pilotage en rédigeant des comptes rendus et en préparant les supports.
  • Suivre la gestion budgétaire, y compris le suivi des factures.
  • Rédiger des procédures opérationnelles et assurer le contrôle des fichiers de tests et de migration.
Voir l'offre

Senior Business Analyst (Core Banking Operations)

Asia - Singapore
CDI
Digital et Systèmes d'Information

The Senior Business Analyst will perform the business analysis activities related to Core Banking platforms, Corporate actions processing, payments, and reconciliation systems of International Wealth Management activity in Europe and in Asia.

 

Job Description:

  • The Business Analyst works on banking projects including Core Banking Platforms, Corporate Actions, Settlements and Payments, and Reconciliation systems. Transversal topics involving other domains, with an impact on the Core Banking platform.
  • Proactively communicate and collaborate with external and internal third parties to analyze information needs and functional requirements and deliver the following artifacts as needed: Functional requirements, Business Requirements Documents, Use Cases, Screen and Interface designs, Business process designs
  • Define requirements using interviews, document analysis, requirements workshops, surveys, site visits, business process descriptions, use cases, scenarios, business analysis, tasks, and workflow analysis.
  • Drive and challenge business units on their assumptions of how they will successfully execute their plans
  • Strong analytical and product management skills required, including a thorough understanding of interpreting customer business needs and translating them into application and operational requirements.
  • Excellent verbal and written communication skills and the ability to interact professionally with a diverse group, of managers, subject matter experts, and technical teams.
  • Serves as the conduit between the customer community and the technology teams through which requirements flow.
  • Develop requirements specifications according to standard templates & methodology
  • Collaborate with the team’s experts to establish the technical vision and analyze tradeoffs between usability and performance needs.
  • Be the liaison between the business units, technology teams, and support teams
Voir l'offre

Ingénieur Informatique Industrielle F/H

Suisse - Genève
CDI
Ingénierie Industrielle et Life-Science

Nous recrutons en CDI un Ingénieur Informatique Industrielle (F/H) afin de rejoindre notre pôle d'expertise, dans le cadre d'un projet de grande envergure et longue durée, d'extension des activités de notre partenaire dans le canton de Neuchâtel.

 

En tant que Ingénieur Informatique Industrielle vos missions seront :

 

  • Concevoir, développer et maintenir des applications logicielles spécifiques aux machines industrielles en utilisant les langages de programmation tels que Python et C ++.
  • Collaborer avec les équipes d'ingénierie pour intégrer les logiciels aux machines spéciales, en assurant la compatibilité et la performance.
  • Conception d'automates pour les systèmes de contrôle des machines.
  • Collaborer à la mise en place et à l'amélioration des systèmes de gestion de l'exécution de la production (MES) pour optimiser la collecte de données et la traçabilité des processus.

 

Voir l'offre

Développeur d’applications 3D temps réel F/H

Suisse - Genève
CDI
Ingénierie Industrielle et Life-Science

Nous recherchons un Développeur d’applications 3D temps réel (H/F), dont la mission principale sera de développer des outils et bibliothèques utilisés pour la production d’applications 3D en temps réel, dédiées au desktop. Vous travaillerez en étroite collaboration avec plusieurs équipes, dans un environnement stimulant, pour développer des solutions adaptées aux besoins de notre client.

 

Vos responsabilités

 

  • Concevoir et développer des outils et bibliothèques pour la production d’applications 3D temps réel.
  • Assurer l'intégration des assets 3D dans les applications pour garantir une performance optimale.
  • Optimiser le code existant et contribuer à la définition de l'architecture logicielle.
  • Animer les cérémonies SCRUM et gérer efficacement le backlog des projets.
Voir l'offre

Ingénieur Automaticien Junior F/H

Suisse - Neuchâtel
CDI
Ingénierie Industrielle et Life-Science

Nous recrutons en CDI un Ingénieur Automaticien F/H afin de rejoindre notre pôle d'expertise, dans le cadre d'un projet de grande envergure et de longue durée d'extension des activités industrielles de notre partenaire.

 

En tant que Ingénieur Automaticien F/H, vos missions seront :

 

  • Programmation de machines de précision.
  • Programmation de machines d'assemblage.
  • Participation aux différentes phases du projet, de l'étude à la documentation en passant par le développement, la mise en service et les tests.
  • Planification et suivi du déroulement du projet en collaboration avec les différentes parties prenantes et les chefs de projets.
  • Fourniture de support technique et participation aux déplacements chez les clients.
Voir l'offre
FORMULAIRE DE CANDIDATURE
* champs obligatoires
En soumettant ce formulaire, vous reconnaissez avoir pris connaissance de la politique de confidentialité de notre site web qui inclut vos droits concernant vos données personnelles.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kubernetes Administrator (Certified Kubernetes Administrator, Docker, Containerisation)

Asia - Singapore
Digital et Systèmes d'Information
CDI

Vos responsabilités

This is some text inside of a div block.

The Engineer will be working closely with various teams in Engineering, Security, Operations and Development to maintain, deploy, and operate containerized solutions.

He/She will manage the administration of Kubernetes Clusters to ensure uptime and performance.

Job Responsibilities:

  • Administration of Kubernetes platform
  • Troubleshooting incidents/problems related to Kubernetes cluster & applications
  • Monitor cluster health using standard monitoring tools, such as Dynatrace
  • Working with vendors to manage obsolescence & remediate vulnerabilities
  • Identify and propose automation wherever possible to improve system availability, productivity, and performance
  • Escalate timely to management on possible risks, escalation matters, and management issues
  • Review and create application Support knowledge articles.
  • Ensure all production deliverables align with production standards and best practices.
  • Thriving for continuous improvement of the production environment
  • Redesigning legacy applications for container implementation
  • Assist with Disaster Recovery, Business Continuity Plan exercise, and patching cycles

Votre profil

This is some text inside of a div block.

Job Requirements:

  • Bachelor’s degree or equivalent experience required.
  • At least 5 years of overall IT Production experience
  • More than 2 years of hands-on experience in Kubernetes Administration
  • Certified Kubernetes Administrator
  • Hands-on experience in Container image life cycle management (test, patch, deploy)
  • Experience in Container storage management, Automation using helm charts
  • Good Knowledge on Network topologies & container networking & Monitoring using Prometheus / Dynatrace
  • Basic understanding of BRMS (backup, recovery, and media services)
  • Experience with automation/configuration management using Terraform or Ansible
  • Good background in Linux / Unix Administration
  • A working understanding of Python, Perl, or Shell
  • Experience with Redhat OpenShift platform
  • Experience in developing cloud-native applications and/or Certified Kubernetes Developer certification
  • Experience with Elasticsearch, Redis Administration
  • Good understanding of CI/CD pipelines
  • Excellent communication skills
  • Excellent Stakeholder management

Keen to explore more? Please reach out to christopher.wong@antaesasia.com with your updated CV for a detailed discussion

Our positions are open to people who have been recognized as disabled workers. T&S Group promotes diversity and equality in the workplace. All qualified M/F candidates are considered for employment on an equal basis.

À propos d'Antaes

Créée en 2007, Antaes est une société suisse de conseil en management et technologie classée dans le top 15 des sociétés de conseil en Suisse. Nous comptons plus de 300 ingénieurs expérimentés qui partagent notre passion.

 

Présents en Suisse, à Singapour, à Hong-Kong et en France, nous accompagnons nos clients suisses, et internationaux en intervenant dans les domaines suivants :

  • Conseil en organisation et transformation
  • Ingénierie Industrielle
  • Management des systèmes d'Information

 

En rejoignant nos équipes vous découvrirez :

  • Une équipe dynamique dans un esprit start-up
  • Un accompagnement humain et un suivi de l’évolution de votre carrière
  • Des challenges pour contribuer au développement de votre réseau
  • Des événements : team building, meet-up, workshop, Winter Event …
  • Une entreprise certifiée @HappyAtWork et ayant une politique RSE engagée (médaille d’or Ecovadis2023)